Як мотивувати персонал ресторану?

Ефективні способи для успіху вашого бізнесу
Їжа та обслуговування - це два фактори, які формують репутацію ресторану.

Щоб готувати смачну їжу і надавати високий рівень обслуговування, потрібно створити сприятливі умови для персоналу. Тому правильна мотивація співробітників - ключ до досягнення високих фінансових результатів закладу.

Ще однією проблемою ресторанної індустрії, яку здатна вирішити мотивація, є складність утримання кваліфікованого персоналу. Співробітники можуть піти в інший заклад через те, що вони не відчувають цінності своєї роботи, не відчувають, що їх цінує керівництво. Плинність кадрів у ресторані негативно впливає на продуктивність бізнесу. Погіршується моральний стан персоналу, а надалі - якість страв і сервісу.

Висока плинність персоналу не тільки знижує середній рівень обслуговування в ресторані, а й тягне за собою величезні витрати, пов'язані з безперервним процесом найму і навчання нових працівників.

Як зробити так, щоб персонал відчував себе продовженням бренду ресторану - дбав про його імідж і докладав максимум зусиль для підвищення доходу? Відповіді в статті.

Матеріальна та нематеріальна мотивація персоналу

Мотивація персоналу — це дії, спрямовані на спонукання співробітників до ефективної роботи і досягнення цілей компанії. Правильно продумана система мотивації дає змогу задовольнити потреби співробітників і підвищити їхню задоволеність роботою.
Мотивація персоналу буває двох видів:
  • Матеріальна мотивація
    Вплив на співробітників за допомогою матеріальних стимулів, таких як зарплата, премії, бонуси тощо.
  • Нематеріальна мотивація
    Застосування нематеріальних стимулів, таких як визнання, статус, відповідальність, можливість кар'єрного зростання тощо.
Матеріальна мотивація є найпоширенішою формою мотивації персоналу. Вона спрямована на задоволення основних потреб співробітників — харчування, житло тощо. Матеріальна мотивація не завжди є ефективною. Наприклад, "хороша" зарплата сама по собі не може бути мотиватором. Якщо роботодавець пропонує зарплату вищу, ніж у конкурентів, це не мотивація, а гігієнічний фактор.

Гігієнічний фактор — це те, що утримує співробітника на його робочому місці. До них належать такі чинники, як:

  • Політика компанії — культура, цінності, принципи роботи компанії.
  • Умови праці — робоче місце, обладнання, безпека.
  • Величина заробітної плати — рівень доходів співробітника.
  • Міжособистісні стосунки — стосунки з колегами, керівником, клієнтами.

Нематеріальна мотивація спрямована на задоволення більш високих потреб співробітників:

  • Визнання — відчуття власної значущості, повага з боку колег і керівництва.
  • Розвиток — можливість професійного зростання, навчання, саморозвитку.
  • Сенс — відчуття того, що робота приносить користь суспільству.

Пропонуємо ознайомитися з найпопулярнішими способами мотивації персоналу в ресторанах і можливістю їх реалізації в системі управління ресторанами Syrve експертами Смарт кафе.

8 способів мотивувати персонал ресторану

1. Мотиваційні бонуси

Зарплата є важливим мотивувальним фактором у мотивації персоналу. Але звичайного підвищення зарплати для ефективної мотивації недостатньо. Потрібно впровадити ретельно продуману систему бонусів, яка стимулюватиме співробітників працювати ще краще.

Одноразове підвищення зарплати працює на перших порах, тоді як система бонусів має більш тривалий ефект ─ бонуси виплачуються в разі успішного виконання посадових обов'язків.
Експерти Смарт кафе рекомендують використовувати для мотивації бонуси за продаж певних страв. У цьому разі заклад збільшить чистий прибуток за рахунок продажу страв із високою маржею, а співробітник отримає надбавку до зарплати.

Також ефективним способом мотивації є бонуси за % від особистих продажів. При досягненні чергової цифри плану % збільшується.

Система управління ресторанами Syrve дає змогу значно спростити роботу над створенням і веденням мотиваційної програми для персоналу ресторану. Для цього передбачено спеціальний конструктор мотиваційної програми, в якому задаються всі необхідні умови нарахування бонусів для персоналу.
Конструктор мотиваційних програм у Syrve
Syrve дає змогу автоматизувати такі варіанти мотиваційних програм:
  • 1
    Прогресивний відсоток з продажів
    Співробітник отримує відсоток від продажів, зроблених за вказаний вами період. Персонал більше продає й отримує за це відсоток - що більший виторг, то більший відсоток. Одночасно ресторан отримує більше прибутку.
  • 2
    Премія за страву або за страви з певної категорії
    Мотивація продавати страви, маржинальність яких вища. Наприклад, у план офіціанту можна поставити продати 10 бургерів із зазначенням бонусів за кожну продану позицію. У разі продажу на суму:
    • 2000 грн - він отримає премію 10 грн за кожну позицію,
    • 5000 грн - премія буде 20 грн за кожну позицію.
  • 3
    Відсоток з продажів для кухні або інших виробничих підрозділів
    Мотиваційна програма з урахуванням місця приготування страв. Наприклад, відсоток від продажу для кухаря нараховуватиметься тільки на страви, які готувалися в холодному цеху.
  • 4
    Премія за план з виручки
    Співробітник отримуватиме винагороду, коли закриє зміну на зазначену в умовах мотиваційної програми суму.
  • 5
    Мотиваційна програма для керівника
    Премія нараховується за виконання закладом місячного плану продажів. Відсоток премії зростає, якщо план перевиконано.
  • 6
    Фіксована сума виручки
    Премія буде виплачена всім співробітникам, які відпрацювали зміну, за умови, що виручка за зміну буде вищою за зазначену суму.
  • 7
    Премії для барменів
    Якщо в ресторані є кілька барів, які відрізняються за рівнем відвідуваності, тоді барменам нараховується різна винагорода за продаж одних і тих самих страв. Для цього створюються дві мотиваційні програми, одна для барів із низькою відвідуваністю, а інша - для барів із високою відвідуваністю.
  • 8
    Премії для касирів
    Премія за фіксовану суму виручки.
  • 9
    Премія за страву в складі замовлення
    Співробітники отримують фіксовану суму за кожне замовлення, в якому присутні страви певної категорії.
Функціонал системи управління ресторанами дає змогу детально розписати умови й автоматизувати розрахунок мотиваційної програми для кожної групи співробітників ресторану (окремо для бару, кухні, кур'єрів).

Співробітники легко можуть перевірити інформацію про участь у мотиваційній програмі у себе в особистому кабінеті. Це дає змогу ще більше стимулювати персонал досягати поставлених цілей з продажу. Під час нарахування заробітної плати всі бонуси співробітників підтягуються у звіт із зарплати, що дуже зручно для бухгалтера.
Особистий звіт співробітника для підвищення мотивації

Розрахунок мотиваційних бонусів забирає час?

Автоматизуємо цей та інші процеси в закладі!
2. Гнучкий графік

Дозвольте персоналу брати участь у складанні розкладу. Згідно з дослідженнями понад 56% співробітників щасливіші, якщо у них більш гнучкий графік. Погодьтеся, адже якщо працівник на зміні буде постійно думати, що пропустив день народження бабусі, то його продуктивність буде набагато нижчою. Ви не можете запропонувати такий самий гнучкий графік, як в офісних умовах. Дистанційна робота не входить до числа тих стимулів, які можна запропонувати співробітникам ресторанів. Однак гнучкий графік для співробітників ресторану цілком досяжний.

А як щодо співробітників-міленіалів? За даними дослідження Forbes, 92% представників цього покоління вважають гнучкість головним пріоритетом у роботі.

Співробітники не можуть диктувати, як працює ваш ресторан. Але прислухайтеся до їхньої ідеї про кращий баланс між роботою та особистим життям, щоб стимулювати їх працювати старанно, коли це можливо.
3. Інструменти, зручні для співробітників

Щоб співробітники отримували задоволення від роботи, потрібно забезпечити їх сучасними технологічними рішеннями, а не змушувати їх працювати морально застарілими методами (записувати замовлення в блокнот і бігти на кухню, щоб передати його кухареві).
Замініть звичайний блокнот на додаток у смартфоні SyrveWaiter, що дасть змогу збільшити швидкість і якість обслуговування, а це зі свого боку збільшить продажі. Система дає змогу офіціантам бачити актуальне меню, швидко опрацьовувати замовлення гостей просто біля столика і передавати їх на кухню.

Якщо кухар на кухні ще не має екрану, а замість нього стоїть старий принтер, а керівник для контролю показників закладу змушений весь час перебувати в закладі, замість того, щоб здійснювати контроль показників віддалено, то можна вас "привітати" - це рецепт вигоряння всіх працівників, що з часом призведе до катастрофи.

Рекомендуємо забезпечити персонал необхідними технологічними пристроями, робота з якими буде простою та зручною, дасть змогу уникати помилок і більше продавати.
4. Згуртований колектив

Колективи, які довіряють один одному, працюють краще, тому співробітники мають бути знайомі один з одним і почуватися комфортно. Хороші стосунки складно сформувати в процесі роботи. Тому необхідно йти далі й організовувати для співробітників заходи щодо згуртування колективу. Наприклад:
  • робіть щорічні спільні зустрічі,
  • відзначайте свята,
  • проводьте командні тренінги та інше.
Дозвольте співробітникам спілкуватися і відпочивати разом, можна розробити тренувальні зміни, коли немає сильного завантаження по роботі. Найголовніше - спілкуйтеся зі співробітниками і дізнавайтеся їх краще. Дозвольте всім разом посміятися і трохи розповісти про своє життя поза рестораном.
5. Можливості для навчання та кар'єрного зростання

Щоб краще мотивувати персонал розгляньте можливість інвестування в програми підготовки, навчання та подальшого кар'єрного зростання. Багато працівників, якщо не бачитимуть перспективу зростання в кар'єрі у вашому ресторані, шукатимуть її в іншому.

Навчання, особливо навчання роботі з програмами для автоматизації, які значно спрощують роботу фахівців, - це чудовий стимул. Більш підготовлений персонал принесе більше прибутку ресторану.
Рекомендуємо курси по роботі з Syrve для керівників, бухгалтерів-калькулятор і фінансових менеджерів від Навчального центру Syrve.
6. Заохочення співробітників

Керівництво може висловити подяку простим методом — подякувавши співробітнику за виконану роботу і побажавши йому гарного вечора після робочої зміни. Можна також вітати персонал з ювілейними датами їхньої роботи в команді ресторану сувеніром або ж премією.

Більш продуманий варіант заохочення — це безкоштовні позиції з меню або знижки на замовлення у вашій мережі ресторанів. Це чудова винагорода для працівників, які весь день вдихають смачний запах з кухні.
7. Формування сприятливого робочого середовища

Створіть позитивну, сприятливу робочу атмосферу і сформуйте корпоративну культуру. Корпоративна культура відіграє важливу роль у мотивації співробітників. Вона формує цінності, спільне бачення та норми поведінки, створюючи відчуття приналежності та цінності серед персоналу.

Забезпечення професійного зростання, сприяння роботі в команді та виділення цінностей і місії ресторану можуть бути потужними джерелами мотивації. Це допомагає підвищити задоволеність співробітників, знизити плинність і поліпшити загальний успіх ресторану.
8. Нагородження званням

Іноді найкращим стимулом для співробітників ресторану є нагороди. Перевіреним і надійним методом підвищення ефективності роботи персоналу є премія "Співробітник місяця". У ресторанному бізнесі це працює винятково ефективно.

Чому? Тому що у вас є кілька різних показників, що дають змогу оцінити, хто цього місяця перевершив усі очікування. (У зведеній таблиці про зарплату, яка формується програмним навчанням, встановленим фахівці Смарт кафе, можна побачити, хто зі співробітників пропрацював більше за всіх годин або зробив більше виручки).

Нагородою за звання "Співробітник місяця" може бути виняткове право для цього співробітника обслуговувати VIP-столики - це додаткова можливість заробити більше на чайових від VIP-гостей.
Премії за звання "Співробітник місяця" можна персоналізувати. Наприклад, переможцю, який любить книжки, можна подарувати книжку, а хто полюбляє кіно - квиток у кінотеатр.

Як би ви не вирішили заохочувати співробітника місяця, переконайтеся в тому, що ви послідовні та справедливі. Усім подобається здорова конкуренція, але в жодному разі не можна допускати, щоб вона переросла в боротьбу.

Мотиваційна система має бути збалансованою і містити в собі як матеріальні, так і нематеріальні чинники. Тільки в цьому разі вона буде ефективною і дасть змогу компанії досягти високих результатів.

Хочете автоматизувати мотивацію персоналу?

Замовте безкоштовну консультацію з експертом з автоматизації ресторанів і кафе.
Ми у соцмережах
© 2024 СМАРТ КАФЕ
Контакти
Відділу продажу
+38 (063) 514-82-56
------------------
Техпідтримка
08:00 - 24:00
+38 (063) 514-82-53

м. Одеса, пров. Онілової, б.18, оф. 8.
м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, 11А, оф. 1114