Просто знайти класного кухаря, а далі він сам розбереться… На жаль, так думають багато підприємців-початківців. Однак для повноцінного запуску закладу закладу громадського харчування потрібно створити меню з нуля, продумати кожен етап приготування. І лише після цього приступають до організації робочого місця. Як правило, цими питаннями займається шеф-кухар у тандемі з технологом.
До речі, про шеф-кухаря. Якщо плануєте відкриття великого ресторану, то без цього фахівця вам точно не обійтися. Саме він стежитиме за кухнею, контролюватиме дії рядових кухарів, розподілятиме навантаження між ними. А ось наймати шеф-кухаря для маленького кафе точно не варто. По-перше, це невигідно. По-друге, немає гострої потреби. Швидше за все такий фахівець знадобиться на етапі відкриття. Надалі його залучають один раз на сезон, якщо потрібно оновити меню, додати або прибрати страви, скласти технологічну карту та ін. А також провести майстер-клас для кухарів.
Який ще персонал потрібний для повноцінної роботи кафе? Все залежить від масштабів вашого проекту. Величезному ресторану потрібні офіціанти, менеджер, керуючий. Саме він відповідатиме за вирішення спірних ситуацій, контролюватиме роботу зали, нестиме особисту відповідальність за розрахунки, касу тощо.
Але уявімо, що масштаби вашого закладу невеликі. Кафе, що працює в режимі фастфуду, не потрібні офіціанти. Основне завдання – швидко приготувати їжу та видати її голодному клієнту. Таку їжу можна їсти на ходу або сидячи на місці. А значить, спочатку буде достатньо всього 2-3 осіб. Але пам'ятайте, що всім співробітникам потрібні змінники. Наприклад, для кіоску з кавою потрібні мінімум 2 баристи, які працюють за стандартним графіком «два через два».
Не має значення, чи працює у вашому кафе цілий штат чи функції офіціанта, керуючого виконує одна людина. Необхідно приділити максимум уваги грамотній організації комфортних робочих місць. Тільки так можна гарантувати швидкий прийом замовлень, їхнє відправлення кухарям, отримання оплати. Система автоматизації кафе
Syrve, про яку йшлося вище, підходить для цих завдань.
Вона поєднує робочі зони в єдину систему:
- Зал: розміщення столиків, окремі чеки.
- Кухня: графік видачі замовлень, виведення рецепту на великий екран.
- Барна стійка: швидке замовлення, оперативне приготування напою.
- Персонал: зручна сторінка з особистими бонусами, кількістю годин, відпрацьованих цього місяця.
- Система лояльності: доступ до актуальних акцій
Варто також пам'ятати, що пошук персоналу в кризовий час є досить складним. І тих, хто планує запускатися у 2025-2026, на жаль, не мине ця доля. Тому найкраще рішення навчити співробітників самостійно. Зробити це можна у Навчальному центрі Syrve та Smart Academy. Також рекомендуємо стежити за вебінарами від спеціалістів Smart Cafe. У нас є курси для фахівців різних напрямків: бухгалтерів-калькуляторів, керуючих, фінансових менеджерів, барменів та кухарів, офіціантів та іншого персоналу.