Відкриваємо прибуткове кафе у 2024:
покрокова інструкція

Поради починаючим рестораторам

Різниця між кафе та рестораном досить суб'єктивна. Наприклад, останній має надати відвідувачам ширший асортимент страв та підвищений рівень обслуговування. У зв'язку зі стрімким розвитком сфери громадського харчування грань між ними поступово стирається. З одного боку, з'являється багато ресторанів швидкого харчування, з іншого боку – сучасні кафе пропонують гостям унікальне меню.

Умовно такі підприємства поділяються за 4 типами:

Інтереси ЦА. Для батьків з дітьми, для школярів, для студентів, спортивні, арткафе та ін.

Наповнення меню. Кав'ярні, млинці, кафе зі стравами національної кухні, для вегетаріанців тощо.

Розташування. Смачно перекусити можна як у придорожньому, так і в окремому кафетерії. Деякі заклади знаходяться прямо у житловому будинку, інші працюють у зонах відпочинку, готелях.

Сезонність. Напевно, у вашому місті є заклади, які працюють цілий рік. Їх графік не залежить від пори року та погоди за вікном. У курортних містах великого поширення набули літні кафе та пляжні заклади. Вони приймають туристів лише кілька місяців на рік.

Також є кафетерії з повноцінним чи частковим обслуговуванням, самообслуговуванням, послугою доставки або без неї. Вибір великий – залишається визначити концепцію, виділити бюджет та вирішити для себе, який формат закладу ближчий.

Щоб відкрити прибуткове кафе, недостатньо просто орендувати будівлю, найняти персонал, навчити їх готувати смачну каву. Як і в будь-якому іншому бізнесі, тут багато підводного каміння. З одного боку, для запуску такого стартапу не потрібні багатомільйонні вкладення, і за стабільної роботи знайти постійних клієнтів цілком реально. З іншого боку, щоб заклад приносив дохід та швидко окупився, перед запуском важливо вивчити ключові моменти. Цим ми з вами займемося сьогодні. Докладно пройдемося по кожному пункту: від бюджету та документів до встановлення гарної системи автоматизації, пошуку постачальників. Отриману інформацію можна буде успішно впровадити у найамбіційніші бізнес-проекти.

Открываем прибыльное кафе

Скільки коштує відкрити кафе з нуля?

Щоб відповісти на це питання потрібно визначити формат. Чи буде це дитяче кафе, заклад із системою freeflow (самообслуговування на кшталт їдалень), фастфуд, стрітфуд (продаж страв на вулиці)? Формат визначає розмір середнього чека, ціни.

Витрати на те, як відкрити своє кафе, поділяються на разові та постійні. Для зручності ми зібрали всі дані до таблиці:
Сколько стоит открыть кафе с нуля
Напевно, ви запитаєте: а як приміщення, чому цей пункт не включили до таблиці про витрати? Справді, майданчик для кафе потребує солідних вкладень. Однак ситуація може бути різною:

  • Ви вже маєте приміщення для відкриття кафе.
  • Ви плануєте придбання в найближчі тижні.
  • Ви маєте намір зупинитися на оренді.

Найчастіше місце для майбутнього кафе орендують. По-перше, це знижує витрати на відкриття кафе. По-друге, якщо місце виявиться невдалим, можна відмовитися від оренди та спробувати інший напрямок. Якщо купите найпростіші холодильники, побутові плити, орендуєте невелике приміщення і пропонуватимете сендвічі, каву та чай, можна обійтися відносно скромною сумою в $30 000. Для запуску кафе з унікальною концепцією та великим вибором страв потрібно понад $70 000. Фінальна сума концепція, бізнес-план, деякі інші фактори.

Які документи знадобляться для відкриття?

Збір важливих документів - перше, з чим доведеться зіткнутися підприємцю після вибору місця. Добре, якщо є можливість орендувати майданчик, який вже використовувався для ресторану. Усередині все добре організовано, є розподіл на зал, кухню. Знадобиться мінімум часу, щоб отримати дозволи у різних відомствах: Обленерго, Водоканал, СЕС.
Залишається вирішити кілька питань:

  • Вибрати форму оподаткування;
  • Подати заяву до податкової;
  • Взяти документи у власника, звернутися з ними до різних органів;
  • Переукласти договір, розпочати роботу.

Єдиним недоліком є обмеженість під час виборів концепції. Наприклад, вам не вдасться відкрити броварню на території з дуже маленькою площею – СЕС просто не дозволить.
А от якщо приміщення не було задіяне у громадському харчуванні, радимо знайти гарну проектну компанію. Вона допоможе з реконструкцією, введенням в експлуатацію кафе, затвердить технічний план.
Документы для открытия кафе
Перш ніж розпочинати проектні роботи, необхідно укласти договір оренди, який реєструється у Держреєстрі. Це необхідна вимога для отримання ліцензії, якщо ви плануєте продавати алкогольні напої.
Для реєстрації ФОП достатньо заповнити просту форму, принести паспорт. Реєстрація ТОВ дорожча, пакет документів більший: статут, установчі документи, протокол та ін.

Складіть бізнес-план свого кафе

Із документами розібралися – що далі? Потрібно приділити увагу складання бізнес-плану. Не має значення, чи збираєтеся ви вкладати свої гроші, чи заручитися підтримкою інвестора – бізнес-план має бути. При складанні плану важливо оцінити:

  • Стартові вкладення на етапі відкриття: вартість обладнання, оренди, зарплати працівникам, постачання продуктів, обслуговування каси.
  • Розмір виторгу, прогнозований трафік.
  • Хоча б приблизний строк окупності.
  • Рентабельність відкриття кафе.

Таким чином, основна мета бізнес-плану – описати ідею, кафетерію концепцію. Грамотно складений документ допоможе визначити окупність, врахувати витрати. Як правило, він складається з таких розділів: розрахунок, плани реклами, аналітичні заходи, план розвитку.
Чи є перспективи відкриття кафетерію у 2024? Виявляється, так. Похід у кафе вважається популярним варіантом проведення часу. Люди приходять до нього не лише щоб перекусити. Вони мріють розслабитися, поспілкуватись у приємній обстановці та обговорити новини, відзначити важливу дату. Все, що вам залишається – вдало вибрати місце та формат, щоб нове кафе стало приємним для відвідування. Ось кілька факторів, від яких залежить успішність вашого бізнесу:

  1. Порівняно з великими містами, де представлений значний вибір закладів на будь-який смак, у провінційних містечках їх катастрофічно не вистачає. У великих населених пунктах практично всі кафе ресторани знаходяться в центрі. Відкриття у віддаленому районі здатне принести вагомий прибуток.
  2. Різноманітність форматів – це завжди великий простір фантазії. Можливо, саме у вашому районі немає дитячого закладу, спортивного бару.
  3. Кризові явища в економіці та пандемія COVID-19 завдали серйозного удару по ресторанному бізнесу преміум-класу. Потік відвідувачів іде у більш демократичний ціновий сегмент. Тому доступні заклади громадського харчування опиняються у виграшному становищі

    Потрібен швидкий та коректний облік?

    Автоматизуйте кафе на системі Syrve!

    Створіть свою концепцію кафе

    Не знаєте як відкрити своє кафе в Україні? Почніть із розробки цікавої концепції, яка дозволить виділитися на тлі однотипних закусочних та фастфудів. Концепція – це не просто фірмове меню та оригінальний дизайн. Йдеться про імідж кафе, до якого хочеться повертатися, в якому почуваєшся, як удома. Люди повинні йти задоволеними, що провели вечір у комфортній обстановці.

    Концепція – це створення своєї історії, яка помітна у кожній деталі: одязі персоналу, дизайні інтер'єру, меню. Наприклад, коли кафе оформлене в стилі піратського корабля, потрібно додати меню коктейлі з ромом, подавати їх у оригінальних келихах. Замість столів ставлять бочки, замість стандартного чека приносять «чорну мітку» та кладуть її у долоню. Кафешки для дітей, заклад для веганів, місце, де збираються геймери – концепцій справді вистачає, остаточний вибір залишається за вами.
    Оригинальная концепция заведения может затеряться на фоне бестолкового персонала, невкусной еды и постоянного запаха из кухни. Клиент придет один раз, насчет второго засомневается.
    У вигляді та характері підприємства легко втілити найсміливіші фантазії. Тематичне кафе на кшталт серіалу «Гра престолів», кав'ярня в гавайському стилі, грузинський ресторан, де офіціанти співають пісні іменинникам – всі вони знайшли своїх відвідувачів. Професіонали ресторанного бізнесу визначають кілька важливих тенденцій, що впливають на вибір концепції:

    • Поділ приміщення на дві зони: "для їжі", "для веселощів". Втім, у деяких пивних пабах гості танцюють прямо на столах. Акцент роблять як страви, атмосфері.
    • Ще один напрямок, який продовжує набирати обертів – монокухня. Що це означає? Уявіть кафе, яке спеціалізується лише на одному кулінарному напрямку. Наприклад, тільки страви з морепродуктів, пиріжкові, піцерії та ін.
    • Кухні різних народів світу: японська, українська, турецька.
    • Страви, виготовлені з екологічно чистих продуктів, фермерського молока та олії, вирощені у сприятливих умовах.

    Незалежно від обраної концепції важливо завжди дотримуватися фірмового стилю, не змінювати якості. Страви повинні бути смачні, але без зайвого пафосу. Важливо красиво оформити їх та правильно подати до столу.

    Відкриваєте кафе з доставкою?

    Отримайте готове рішення для автоматизації процесів!

    Придумайте логотип та вивіску

    Одного погляду на вивіску достатньо, щоб людина прийняла рішення, хоче вона зайти до цього кафе чи ні. Щоб привабити відвідувачів, важливо продумати логотип, який стане обличчям бренду. Логотип безпосередньо впливає на імідж, пов'язаний із загальною концепцією. Рекомендуємо підійти до створення логотипу з усією відповідальністю, щоб справити перше враження. Краще не заощаджувати на створенні логотипу, а доручити це завдання студії дизайну. Виконавець запропонує кілька варіантів, серед яких ви зможете вибрати той, який відповідає вашій концепції та фірмовому стилю.

    Придумайте маркетингову кампанію

    Отже, що таке рекламна кампанія, яку роль вона грає у відкритті кафе у 2024 році? В основі будь-якої компанії лежить вивчення смаків та переваг аудиторії. Наприклад, якщо основна ЦА – студенти ВНЗ, немає сенсу купувати дорогі крісла, включати до меню стейки з лосося та елітні напої. Тим, хто відкриває кафе у центральних районах міста, можна трохи підвищити ціни. Те саме стосується кафетеріїв, розташованих поруч із бізнес-центрами. Отже, основною аудиторією закладу будуть працівники офісів, управлінці середньої ланки.

    Неможливо уявити маркетингову кампанію у 2024 році без використання соціальних мереж. Щоб про ваше кафе дізналося багато людей, запропонуйте безкоштовну чашку кави за позитивний відгук на Facebook, у ВК, пост в Instagram та ін. Прислухайтеся до відгуків, побажань клієнтів – отримайте точну, правдиву аналітику.

    Ще до відкриття «підігрійте» цільову аудиторію акцією чи спецпропозицією. Опублікуйте фоторемонт у приміщенні, де планується відкрити новий заклад. Розкажіть, як ви готуєтеся до відкриття, яке меню плануєте уявити, чому вибрали саме такий стиль оформлення. Не забудьте повідомити офіційну дату відкриття та повідомити про це потенційних клієнтів.

    Це лише кілька варіантів рекламної кампанії для кафе. Вибір конкретного інструменту залежить тільки від вашого бюджету та переваг.

    Вирішіть питання оренди приміщення під кафе

    Ще раз повернемось до питання оренди. Через «космічні» ціни на комерційну нерухомість більшість рестораторів обирають варіант оренди приміщення, а не його купівлю. Якщо місце вибрано невдало, у будь-який момент можна переїхати і знайти вдалий майданчик. Висока прохідність - ключовий фактор перед тим, як відкрити своє кафе - бізнес-план повинен включати й цей пункт.

    Як оцінити жвавість вулиці? Все просто. Найміть людину або самі порахуйте кількість людей, які проходять в місці, що вас цікавить, з 9 ранку до 20:00. Стояти з ручкою та блокнотом не обов'язково – замість них зручніше використовувати смартфон.

    При виборі приміщення враховуйте такі фактори:


    • Наскільки близько вона знаходиться до споживача. Не випадково в парках та зонах відпочинку такі популярні дитячі кафе.

    • Фінансовий стан відвідувачів. Наприклад, у спальному районі є сенс відкривати заклад економ-класу.

    • Відкриття кафе у торговому центрі – досить ризиковий захід. З одного боку, тут великий потік людей, з іншого – однотипний заклад просто розчиниться в гущі інших точок громадського харчування. Намагайтеся виділитися незвичайною концепцією або оригінальною кухнею.

    Уважно читайте договір, який плануєте укласти з орендодавцем. Як тільки ваше кафе стане популярним, він може підняти оренду, навіть розірвати договір. Наприклад, для здачі рибного місця за високою ціною.

    Підберіть інтер'єр

    Знайти приміщення для кафе – лише півсправи. Не завжди його планування відповідає очікуванням. Важливо розподілити простір таким чином, щоб він був зручним для персоналу та відповідав загальній концепції. При створенні інтер'єру кафе орієнтуйтесь на вік, статус та потреби вашої цільової аудиторії. Для відкриття піцерії підійде італійський стиль, а для ресторану французької кухні прованс. А ось сучасні гастропаби часто оформлюють у стилі лофт.

    Багато власників закладів громадського харчування недооцінюють роль інтер'єру у залученні, утриманні клієнтів. Зрозуміло, свій внесок у репутацію кафе роблять гарна кухня, якісне обслуговування. Але перше враження на відвідувача завжди справляє саме вдало створений інтер'єр. Знайти креативні, нетипові ідеї для інтер'єру кафе можна як у Google, так і соціальних мережах. Хорошим варіантом пошуку буде Pinterest - достатньо ввести в пошуковий рядок café interior.

    "Правильне" освітлення - запорука постійного припливу клієнтів, "жирних" чеків. Вдалі кольорові, світлові рішення допоможуть підкреслити фірмовий стиль інтер'єру навіть у найскромнішому кафетерії. Висвітлення позитивно впливає на апетит, піднімає настрій. До речі, якщо підключити динамічне освітлення можна скоротити витрати на електрику.

    Чи можна уявити інтер'єр закладу без зручних меблів? Зрозуміло, що ні. Розповідаємо, на що насамперед потрібно звернути увагу при виборі меблів для кафе:

    • Якість виконання. Купити недорогі стільці та столи ви завжди встигнете. З метою економії деякі власники бізнесу купують б/в меблі. Майте на увазі, що чим гірша якість меблів, тим швидше вона вийде з ладу. Знайти заміну в такому ж кольорі та розмірі вдається не завжди. В результаті доводиться повністю міняти столи, а це – додаткові вкладення;

    • Комфорт. Говорячи про зручність, ми маємо на увазі не лише відпочинок відвідувачів. Занадто високі, як і надто низькі дивани, навряд чи сподобаються вашим гостям. Якщо згаяти цей момент, утримати клієнта не зможе навіть найвправніший кухар;

    • Стилістика. Зрозуміло, меблі повинні відповідати фірмовому стилю закладу та підходити під загальний концепт;

    • Практичність. Добре, коли дивани, що купуються, легко очистити від пилу і бруду. А якщо немає? Тоді вам доведеться витратити чимало часу та сил на виведення плям.

    Оберіть обладнання для кафе

    Якими будуть інвестиції в обладнання, залежить від обраної концепції, розмірів приміщення, запланованого меню та інших параметрів. Як наочний приклад пропонуємо ось таку таблицю, в якій перелічені основні види обладнання.
    Скільки грошей потрібно вкласти в закупівлю обладнання для кафе у 2024 році? Як правило, йдеться про 20-30% від суми інвестиційних вкладень.
    Відкриваючи кафе, треба вміти заощаджувати! Наприклад, купити устаткування, що б/у, регулярно моніторити ціни. Коли дохід зросте і заклад почне давати стабільний прибуток, можна буде оновити його. До речі, деякі компанії пропонують вигідні умови оренди кавомашини, духових шаф при підписанні довгострокового контракту.
    Зберегти велику кількість риби, м'яса без місткої морозильної камери не вдасться. Не забувайте: чим різноманітніше меню, тим більше обладнання буде потрібно.

    Впровадьте програму лояльності

    Програма лояльності – потужний інструмент для залучення нових клієнтів та заохочення завсідників. Добре, якщо буде своя бонусна система із накопичувальними картками, знижки. До речі, деякі програми для кафе мають вбудований конструктор, який дозволяє налаштувати знижки, бонуси лише у кілька кліків.

    Встановіть систему автоматизації

    Сучасний ресторан чи кафе – не просто гарний інтер'єр, затишна обстановка та багатий вибір страв. Система автоматизації оптимізує робочі процеси, підвищує якість обслуговування, його швидкість, полегшує оперативний облік. Для офіціантів система автоматизації – це менше «біганини», просте оформлення замовлення, зручна реєстрація. Для бухгалтерії – докладна звітність та автоматизований документообіг, для засновників – повний контроль циклу товар-страва-гроші, детальні звіти про виторг, стан підприємства та ін.

    Практика успішних закладів наочно демонструє, що впроваджувати систему автоматизації необхідно з перших днів роботи кафе. Ви не просто покращуєте бізнес-процеси, а й підвищуєте якість роботи персоналу, зможете уникнути появи витрат. Ефективність бізнесу у сфері громадського харчування зросте у рази.

    Одним із найзручніших та найпопулярніших інструментів автоматизації кафе вважається програма Syrve. Каса, кухня закладу, доставка, робота персоналу – все зібрано у єдину систему. Syrve дозволяє:

    • Організувати управлінський облік;
    • Зменшити фуд-кіст;
    • Збільшити виторг;
    • Контролювати термін зберігання;
    • Впровадити бонусну систему.
    Результат після встановлення Syrve цілком передбачуваний – ухвалення грамотних управлінських рішень.

    Знайдіть постачальників для кафе

    Запорукою стабільного притоку відвідувачів є смачні страви, які хочеться куштувати знову і знову. Проте справа не лише у першокласному шеф-кухарі, а й у якісних продуктах. Унікальне меню плюс свіжі, натуральні продукти – міцний фундамент для кафе. Не вибирайте найдешевші пропозиції від постачальників. Добре, якщо вдасться знайти у своєму населеному пункті 2-3 порядні фермери. Не виключено, що їхні продукти будуть дорожчими, але й якість буде вищою. Зате страви, виготовлені з натуральних фруктів та овочів, стануть відомими на всю округу. До речі, про цей факт можна сміливо згадати в основному меню.

    Намагайтеся вийти на місцевих виробників крафтового пива. Інтерес до вашого закладу лише зростатиме. Підписуючи контракт із постачальниками, пам'ятайте про найголовніше – у вас завжди є вибір. Ви можете самостійно розірвати договір і розпочати роботу з іншими постачальниками. Завжди перевіряйте ціни, які пропонують постачальники. А також умови, на яких вони згодні працювати. Достатньо порівняти прайси різних постачальників із вартістю страв у меню, щоб прорахувати собівартість.

    Персонал

    Просто знайти класного кухаря, а далі він сам розбереться… На жаль, так думають багато підприємців-початківців. Однак для повноцінного запуску закладу закладу громадського харчування потрібно створити меню з нуля, продумати кожен етап приготування. І лише після цього приступають до організації робочого місця. Як правило, цими питаннями займається шеф-кухар у тандемі з технологом.

    До речі, про шеф-кухаря. Якщо плануєте відкриття великого ресторану, то без цього фахівця вам точно не обійтися. Саме він стежитиме за кухнею, контролюватиме дії рядових кухарів, розподілятиме навантаження між ними. А ось наймати шеф-кухаря для маленького кафе точно не варто. По-перше, це невигідно. По-друге, немає гострої потреби. Швидше за все такий фахівець знадобиться на етапі відкриття. Надалі його залучають один раз на сезон, якщо потрібно оновити меню, додати або прибрати страви, скласти технологічну карту та ін. А також провести майстер-клас для кухарів.

    Який ще персонал потрібний для повноцінної роботи кафе? Все залежить від масштабів вашого проекту. Величезному ресторану потрібні офіціанти, менеджер, керуючий. Саме він відповідатиме за вирішення спірних ситуацій, контролюватиме роботу зали, нестиме особисту відповідальність за розрахунки, касу тощо.

    Але уявімо, що масштаби вашого закладу невеликі. Кафе, що працює в режимі фастфуду, не потрібні офіціанти. Основне завдання – швидко приготувати їжу та видати її голодному клієнту. Таку їжу можна їсти на ходу або сидячи на місці. А значить, спочатку буде достатньо всього 2-3 осіб. Але пам'ятайте, що всім співробітникам потрібні змінники. Наприклад, для кіоску з кавою потрібні мінімум 2 баристи, які працюють за стандартним графіком «два через два».

    Не має значення, чи працює у вашому кафе цілий штат чи функції офіціанта, керуючого виконує одна людина. Необхідно приділити максимум уваги грамотній організації комфортних робочих місць. Тільки так можна гарантувати швидкий прийом замовлень, їхнє відправлення кухарям, отримання оплати. Система автоматизації кафе Syrve, про яку йшлося вище, підходить для цих завдань.

    Вона поєднує робочі зони в єдину систему:
    • Зал: розміщення столиків, окремі чеки.
    • Кухня: графік видачі замовлень, виведення рецепту на великий екран.
    • Барна стійка: швидке замовлення, оперативне приготування напою.
    • Персонал: зручна сторінка з особистими бонусами, кількістю годин, відпрацьованих цього місяця.
    • Система лояльності: доступ до актуальних акцій
      Персонал кафе

      Запуск

      Багато великих мереж закладів пропонують франшизу. Для підприємців-початківців таке рішення може бути вигідніше, ніж відкривати кафе в Україні з нуля. До речі, з точки зору організації підводного каміння теж менше. Якщо вибрано складніший, але цікавий шлях, від народження ідеї до запуску проекту проходить як мінімум 6 місяців. Орієнтовні терміни окупності виглядають так:

      • Короткострокова оренда – 1,5 роки.
      • Довгостроковий договір оренди – від 1,5 до 3 років.
      • Робота на власних площах – 3-4 роки.

      Після успішного впровадження всіх перелічених вище порад приступають до урочистого відкриття закладу. Якщо місце вибрано вдало, реалізовано оригінальну ідею, з першого дня виконано автоматизацію процесів закладу, навчено персонал та знайдено талановитого управлінця, воно має всі шанси стати прибутковим.
      Автоматизуйте Ваше кафе - підготуйтесь до відкриття!
      Замовте консультацію щодо автоматизації кафе з нашим експертом. Ми розповімо:

      1. Як уникнути зловживань персоналу
      2. Які звіти потрібні для успіху закладу
      3. Як мотивувати персонал продавати більше
      4. Як поєднати всі відділи кафе: касу, кухню, склад
      Ви у гарній компанії
      Ви у гарній компанії
      Ми у соцмережах
      © 2024 СМАРТ КАФЕ
      Контакти
      Відділу продажу
      +38 (063) 514-82-56
      ------------------
      Техпідтримка
      08:00 - 24:00
      +38 (063) 514-82-53

      м. Одеса, пров. Онілової, б.18, оф. 8.
      м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, 11А, оф. 1114