Мотивація — це ключ до утримання та розвитку персоналу. Вона буває матеріальною та нематеріальною, але найкраще, коли обидва види взаємно пов’язані та доповнюють один одного.
Матеріальна мотивація — це перш за все конкурентна заробітна плата, регулярний перегляд та підвищення оферу відповідно до ринкових умов, стажу та кваліфікації працівника. Також вона виражається в бонусах та преміальних за високі показники продажів, відсутність скарг, позитивні відгуки гостей. Розповсюдженою помилкою власників закладів є матеріальна мотивація колективу личе через чайові, що не завжди залежать від якості роботи, а здебільшого від особистого рішення відвідувача закладу.
Нематеріальна мотивація — це в першу чергу комфортні умови, наявність зони відпочинку, зрозумілий та стабільний графік роботи. Також має значення навчання та розвиток, курси підвищення кваліфікації, тренінги, майстер-класи, корпоративні заходи відпочинку та тімбілдінги. Вагомий фактор залишатись у команді це ще й бачення реального кар'єрного росту, можливість переходу на вищі посади, розширення функціоналу та повноважень, що доволі часто реалізується через додаткове навчання.