Використання штучного інтелекту у ресторанному бізнесі

Використання штучного інтелекту в сфері Horeca дозволяє автоматизувати та покращити будь які процеси. Стосується це маркетингу, питань логістики, оптимізації витрат та відходів, прогнозування попиту, планування закупівель, навчання персоналу тощо. Та навіть, якщо сьогодні ви не бачите переваг використання AI у вашій ніші, вже завтра ця технологія може стати вагомою конкурентною перевагою.

Напрямки застосування ШІ

у ресторанному бізнесі

Враховуючи стрибок розвитку технології AI та великої кількості алгоритмів, що з’явилися в останні роки на світовому ринку, цілком справедливо буде сказати, що немає такої зони роботи закладу громадського харчування, яку не можна було б удосконалити впровадженням штучного інтелекту. Найбільш прогресивні використовують його навіть для прибирання чи розробки рецептів, але в більшості це наступні сфери:

  • Прогнозування попиту. Аналізуючи сезонність, майбутні культурні події, мінливість погоди, поведінку гостей вашого закладу або в цілому по галузі, в аналогічні періоди (святкові дні, вихідні, певні години) штучний інтелект вміє надавати прогнози попиту та пропонувати відповідні заходи по оптимізації роботи закладу: підвищення кількості персоналу, додаткові запаси продуктів, зміни в графіку роботи тощо.
  • Пошук постачальників. Моніторингові сервіси на базі штучного інтелекту можуть аналізувати поточні ринкові ціни на продукти та класифікувати виробників за рейтингами якості, локацією та іншими показниками, що впливають на вибір постачальників. Це спрощує налагодження системи поставок відповідно потреб закладу та створення надійних резервних каналів.
  • Ціноутворення. Система з вбудованим ШІ може аналізувати ціни конкурентів відповідно собівартості страв, пропонуючи ресторатору рішення щодо привабливого ціноутворення та варіантів комбо позицій. Це дозволяє раціонально підвищувати середній чек та отримувати прибуток.
  • Оформлення замовлень. Використання Chat bots дозволяє зробити прийом замовлень та надання відповідей на питання клієнтів щодо страв, графіку роботи та умов обслуговування, повністю автоматизованими процесами. До того ж, такий формат може бути застосований як онлайн, так і безпосередньо у закладі, надаючи гостям варіанти взаємодії через мобільні додатки і кіоски самообслуговування, керуючись навіть з використанням голосових команд.
  • Процеси доставки. За допомогою штучного інтелекту можна проводити аналіз локацій та розрахунок маршрутів кур’єрів, формуючи оптимальний шлях, відповідно витрат та навантаження. Також ця технологія дозволяє автоматизувати процес відстеження замовлень клієнтами.
  • Роботизовані офіціанти та працівники залу. Прогресивні заклади вже використовують мобільних роботів з AI для виконання простих функцій в ресторані. Це не лише вивільняє персонал від рутинної роботи, а створює додаткову привабливість для гостей, що полюбляють прогресивні рішення.
  • Управління персоналом. Штучний інтелект суттєво спрощує планування графіків персоналу, дозволяючи підготуватись до певних навантажень, автоматично розраховувати заробітну плату, бонуси, премії та штрафи. Також може бути налаштована система гейміфікації, заохочень та підказок для персоналу, що підвищить ефективність роботи.
  • Впровадження системи лояльності. Спроможність ШІ постійно навчатися, використовуючи додаткові дані, дозволяє створювати більш гнучку систему лояльності, відповідно до вподобань кожного окремого гостя, враховуючи особисті дані на кшталт виключення певних продуктів та методів приготування.
  • Обробка скарг та відгуків. Боти на основі ШІ можуть як обробляти звичайні запити та скарги клієнтів через ресурси закладу, так і виконувати моніторинг згадок в загальній мережі, швидко реагуючі на будь-які згадки бренду. Це дозволяє вирішувати неприємні ситуації з мінімальними репутаційними ризиками.

Переваги використання штучного інтелекту

в ресторанах та кафе

Інновації в роботі закладів громадського харчування — завжди викликають цілком раціональне питання: що матиме ресторатор в результаті? Чи буде виправданим таке рішення? Звісно, не кожна технологія буде доцільна для усіх типів закладів. Але коли мова про ШІ, то за умови правильного впровадження, будь-який заклад отримає переваги такої автоматизації.

До того ж їх доволі багато:
  • Збільшення прибутку. Оптимізація меню та впровадження системи лояльності, орієнтованої на збільшення середнього чеку, дозволяє отримати додаткові прибутки вже в перший місяць.
  • Постійне вдосконалення процесів. Завдяки властивості навчатися, ШІ постійно оптимізує роботу закладу, підлаштовуючись під актуальні умови та особливості ринку. Це дає можливість швидко реагувати на зміни та події та зменшувати зайві витрати.
  • Вивільнення персоналу. Завдяки автоматизації процесів бронювання та адміністрування замовлень, вивільняється персонал та прискорюються процеси. Це дозволяє зменшити витрати часу та оплату додаткових працівників.
  • Зниження «людського фактору». Формування замовлень через спеціалізовані сервіси дозволяє врахувати усі побажання та передати на кухню коректні дані.
  • Покращення сервісу. Автоматизація рутинних задач дозволяє персоналу сконцентруватися на більш важливих задачах, а за допомогою інтелектуальних підказок працівники менше помилятимуться і надаватимуть якісне обслуговування.
  • Утримання та повернення гостей. ШІ дозволяє створити розумну маркетингову стратегію на основі дій та уподобань гостей, що дозволяє завжди пропонувати цікаві позиції та заохочувати щодо відвідування закладу або онлайн замовлення.
  • Ретельний контроль репутації закладу. Автоматизований моніторинг та інформування дозволяє швидко опрацьовувати негативні відгуки та дякувати на позитивні, що також важливо для підвищення лояльності.

Яким категоріям закладів потрібно

впровадження ШІ

Будь-якому закладу, що, як мінімум, має мобільний додаток та зацікавлений у створенні ефективної системи лояльності, варто звернути увагу на можливості віртуальних помічників. Надання швидкої та доцільної відповіді на онлайн замовлення чи питання клієнта без залучення працівника — сьогодні є must have для успішного ведення бізнесу.

Безумовно важливим фактором використання цієї технології стане для закладів з власною службою доставки, мережевих ресторанів, а також cloud kitchen. Але навіть, навіть якщо ви власник традиційного ресторану преміум класу, інтеграція штучного інтелекту в технічні процеси дозволить отримати чималі переваги.

Як відбувається інтеграція ШІ в заклад

Наразі сервіси на базі штучного інтелекту — це переважно індивідуальні рішення, що розробляються відповідно особливостей певного закладу. Якщо мова йдеться про чат-боти для взаємодії з гостями у різних месенджерах чи в офіційному мобільному додатку, тут розробляється не лише сценарій та воронка продажів, а й такі деталі як tone of voice (стиль спілкування відповідно позиціонування бренду).

Інтеграція може бути як зі стандартними CRM, так і зі спеціалізованими системами автоматизації ресторанного бізнесу. Зокрема Syrve вже має власні продукти з використанням штучного інтелекту, що робить впровадження прогресивних рішень більш простим та коректним у подальшій роботі закладу. Перш за все, Syrve використовує AI для аналізу витрат інгредієнтів у попередніх періодах, враховує особливі дні та години, та навіть прогноз погоди. Все це надає ресторатору та його команді ефективні інструменти для оптимізації роботи, поєднуючи надійні класичні рішення автоматизації з інноваційними технологіями.

Бажаєте підключити Syrve?

Ми у соцмережах
© 2024 СМАРТ КАФЕ
Контакти
Відділу продажу
+38 (063) 514-82-56
------------------
Техпідтримка
08:00 - 24:00
+38 (063) 514-82-53

м. Одеса, пров. Онілової, б.18, оф. 8.
м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, 11А, оф. 1114