Власна доставка vs агрегатори

Що обрати: надійну власну доставку
чи швидку інтеграцію в агрегатор?
Кожен власник закладу харчування замислюється над питанням: що краще - власна служба доставки або агрегатори? Що підійде саме його бізнесу, та які проблеми несе у собі той чи інший варіант? Існує думка, що з агрегатором працювати дешевше, а підключення проходить швидко і безболісно. З іншого боку власна доставка підвищує лояльність гостей, дає конкурентну перевагу, та виключає недбалість посередників. То що обрати: надійну власну доставку чи швидку інтеграцію в агрегатор? А може існують компромісні варіанти?

Переваги та недоліки власної доставки

За даними Forbes Ukraine серед маркетингових застосунків напрямок сфери харчування становить 14% для iOS та 16% для Android, до того ж ці показники демонструють тенденцію до росту. Зумовлено це не лише минулим періодом пандемії, а в першу чергу збільшенням кількості цільової аудиторії, яка вже звикла до швидких покупок у смартфоні. Для нових поколінь покупців відсутність закладу в доступному онлайні дорівнює відсутності закладу в цілому, бо часи готовності їхати на інший край міста за ідеальним ролом вже минули.

Впізнаваність бренду

Наявність власної доставки, і перш за все брендованого застосунку, сприяє збільшенню кількості замовлень. Постійний клієнт, встановивши саме ваш додаток на свій смартфон, принаймні раз на день бачить ваше лого, що нагадує про улюблену страву, яку можна отримати будь-якої миті. А це, погодьтесь, неабиякий аргумент.
    Перша перевага власної доставки їжі - це безумовно швидкий і зрозумілий коннект з клієнтами та відповідний часу сервіс
    Рекомендувати заклад у колі спілкування також легше. Відправка посилання на ваш сайт чи додаток у Play Market / App Store - це завжди більш дійове рішення ніж інструкції щодо геолокації чи пошук по агрегатору. Така рекомендація спонукає нових клієнтів зробити замовлення прямо тут і зараз, особливо за наявності привабливих умов підключення до бонусної програми.

    Аналітика, маркетинг та менеджмент закладу

    Аналітика та менеджмент ресторану
    Не останню роль відіграє можливість проведення аналітики вашої цільової аудиторії по відношенню до наявної маркетингової стратегії, таргетингу, політики лояльності, середнього чеку, та інших важливих показників. Інтеграція власної доставки з загальною системою автоматизації закладу дозволяє автоматично створювати та ефективно працювати з базою клієнтів.

    Це забезпечує не лише скорочення витрат на непотрібні промо-кампанії, а й оптимізацію виробничого процесу закладу у відповідні періоди пікового навантаження чи простою.
    Власна доставка дозволяє отримати дані, які допоможуть спланувати оптимальні об'єми закупівлі
    Створення власної доставки передбачає пряму роботу не лише з клієнтами, а й безпосередньо з кур'єрами. Тому це можливість впливати на якість і швидкість доставки, оптимізацію маршруту та логістичні витрати. В свою чергу аналіз гео-розташування більшості ваших клієнтів дозволяє планувати розподіл замовлень між філіями, обираючи більш вигідне місце.

    Значним плюсом також є можливість у приватному форматі отримати фідбек від незадоволених клієнтів аби якнайшвидше залагодити конфлікт та запобігти розповсюдженню негативу по всій мережі.

    Серед недоліків власної доставки частіше ресторатори називають терміни створення сайту та мобільного додатку, складність роботи з оновленнями та високу вартість обслуговування сервісів, яка сягає 2-3 тисяч доларів.

    Переваги та недоліки агрегаторів

    Персонал зі смартфоном у кафе
    Агрегатори доставки їжі - це платформи, які збирають пропозиції від багатьох закладів та кур'єрських служб, та виступають посередниками між клієнтами та виконавцями замовлень. Розміщення на таких ресурсах безумовно має свої переваги:

    • низькі критерії входження;
    • економія на розробці брендованого мобільного додатка та сайту;
    • не треба створювати кол-центр та наймати кур'єрів.
    Але всі ці плюси тимчасові, і в більшості випадків в довгостроковій перспективі дають негативні наслідки.

    Гроші за неякісне обслуговування

    Комісія за обробку замовлення в середньому сягає від 10% до 30%. Сплачувати її доводиться вашим клієнтам, а це робить позиції менш привабливими для останніх. Деякі агрегатори пропонують безкоштовну доставку, але за це підвищують вартість послуг для закладів. Також важливо, що незалежні платформи при наявності збою в роботі чи низькій відповідальності скерованого ними кур'єра не компенсують моральних чи матеріальних збитків через втрату клієнта.
    Агрегатор не зацікавлений у просуванні вашого закладу чи меню

    Нескінченна конкуренція та репутаційні втрати

    Варто зазанчити, що база клієнтів на агрегаторі - це, перш за все, база користувачів самої платформи. Вона може передаватися вашим конкурентам та навіть іншим агрегаторам, де вас може не бути. Тому поряд з будь-якою вашою пропозицією завжди буде стояти пропозиція конкурента, що ускладнює утримання постійних клієнтів. На багатьох платформах навіть є платна функція реклами на вашій сторінці аналогічних позицій від інших закладів і рекомендації щодо найближчих точок.
    Мобільний додаток доставки
    Справа в тому, що мета агрегатора - утримати користувача в межах власного ресурсу, а не саме вашого закладу. Нескінченне подолання систем рейтингу та ранжування, та постійне демпінгування - це пряма дорога до зменшення прибутку. Тому забезпечити лояльність гостей закладу на агрегаторі значно важче, бо щоразу їм пропонується щось новеньке.

    За наявності конфлікту з клієнтом, а з умовою залучення посередників вірогідність невдоволення суттєво зростає (несвоєчасна обробка, помилка кур'єра, тощо), негативний відгук про ваш заклад на агрегаторі одразу побачить велика частина цільової аудиторії. А ось, вирішити проблему за допомогою адміністраторів посередника вкрай важко, бо той завжди буде на боці клієнта.

    А чи є компромісні варіанти?

    Для поєднання переваг власної доставки та агрегаторів є одне просте рішення - конструктор або сервіс для автоматизації доставки Quicker. Він дозволяє отримати все, що необхідно, всього за 3 дні, та платити набагато менше, ніж при роботі за агрегатором. Фактично, ви сплачуєте фіксовану суму за підтримку, а гроші, які надходять від гостей online версії закладу, потрапляють напряму до вас.

    В залежності від виробничого процесу закладу, можна налаштувати:
    • автоматизовану систему обліку;
    • мобільний додаток;, у тому числі для кур'єра;
    • власний сайт;
    • web кол-центр.
    Сервіс дозволяє взаємодіяти онлайн з усіх типів пристроїв (мобільних, планшетів, ПК). Для інформування клієнтів здійснюється відправка Push-повідомлень, що суттєво зменшує витрати на sms-підтвердження та маркетингову розсилку.
    Використання Quicker - оптимальна бізнес-модель роботи доставки
    Важливим моментом доставки їжі за допомогою конструктора - є зручність роботи в умовах війни. Вам не треба вкладати гроші в розробку, передплачувати пакети послуг на рік або купувати ПО за повну ціну. Ви просто працюєте с системою стільки, скільки вам потрібно.

    Робимо підсумки

    Власна служба доставки потрібна кожному закладу, який планує працювати, отримувати дохід, збільшувати продажі та будувати впізнаваний бренд з високим рівнем довіри. Не важливо пропонуєте ви каву, веганське меню чи фуагра, наявність власної доставки - це потужний інструмент для взаємодії з клієнтами та оптимізації витрат. Навіть якщо вам здається, що агрегатора наразі вистачає, оцініть витрати на комісії, конкурентні перегони та репутаційні проблеми. Не сподобалось? То отримайте власну доставку вже сьогодні, тим паче що існує доступне готове рішення.

    Бажаєте запустити власну доставку
    з вашого закладу?

    Замовте безкоштовну консультацію з експертом з автоматизації ресторанів та кафе.
    Ви у гарній компанії
    Ви у гарній компанії
    Ми у соцмережах
    © 2024 СМАРТ КАФЕ
    Контакти
    Відділу продажу
    +38 (063) 514-82-56
    ------------------
    Техпідтримка
    08:00 - 24:00
    +38 (063) 514-82-53

    м. Одеса, пров. Онілової, б.18, оф. 8.
    м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, 11А, оф. 1114