Як створити меню для кав'ярні?

Меню — це перше, з чим стикається відвідувач закладу. Від його змісту, простоти сприйняття та привабливості для цільової аудиторії залежить бажання зробити замовлення, а згодом повернутись та рекомендувати вас друзям. Правильно складене меню допомагає залучити і утримати клієнтів, збільшити прибуток та середній чек, підвищити впізнаваність вашого бренду та, що також важливо, оптимізувати роботу персоналу. Тож як скласти меню для кав'ярні, аби вона була прибутковою? Розбираємо по порядку.

Які бувають формати меню

Для початку важливо розуміти, які взагалі існують формати меню для кав'ярні. Їх декілька та кожен має свої особливості та переваги.

  • Класичне друковане меню. Тут можуть бути два варіанти: меню на столах або у вигляді флаєрів, які гості можуть взяти з собою. Перший формат підійде для закладів з посадковими місцями, другий — для кав'ярень to go.
  • Меню на крейдяних чи маркерних дошках — найпопулярніший атрибут сучасної кав'ярні. Це недорогий варіант, що дозволяє оперативно оновлювати інформацію, виділяти позиції дня, акції та знижки. Таке меню при правильному оформленні ефективно працює в ролі зовнішньої реклами.
  • Наборне — привабливий, але не самий зручний формат, що представляє собою простір з ламелями під змінні блоки цифр і літер.
  • Електронне меню на екранах — сучасний та інтерактивний формат, що дозволяє демонструвати фотографії напоїв та десертів. Підходить для прогресивних кав'ярень.
  • Цифрове меню у додатку за QR кодом. У кав'ярнях цей варіант використовують у першу чергу для формування бази постійних гостей та подальшої реалізації маркетингових кампаній. Наприклад, ви можете встановити знижку під час замовлення через онлайн-меню та лагідно підключити клієнта до системи лояльності. Цей формат зазвичай поєднується з електронним меню в системі автоматизації кав'ярні.
Порада! Не варто віддавати перевагу лише одному формату або використовувати одразу всі. Виберіть два варіанти, орієнтовані на основні групи вашої цільової аудиторії. Наприклад, електронне меню та флаєри.

Аналізуємо цільову аудиторію

Гості кав'ярні — це різні люди, тож їх мотивація може сильно відрізнятися. Вони приходять у різний час дня та купують різні позиції. Також аудиторія залежить від місця розташування кав'ярні та її формату. Умовно гостей кав'ярень можна поділити на наступні категорії:

  • Ті, що хочуть збадьоритися. До цієї категорії входять працюючі люди та мами в декреті, для яких кава – своєрідний ритуал для включення в щоденний режим. Вони навідуються в один і той же час та замовляють ті самі позиції, і якщо їх не буде, ви можете втратити постійного гостя.
  • Гурмани та естети, що цінують якісну каву та різноманітність її сортів. Вони заходять до кав'ярні, аби насолодитися улюбленим напоєм, а також скуштувати щось нове, і якщо їм сподобається новинка, вони неодноразово повернуться сюди разом із друзями.
  • Соціальні відвідувачі, для яких кав'ярня – місце для зустрічей з друзями, колегами чи діловими партнерами. Для них важливий не стільки асортимент, скільки наявність класичних варіантів та якість їхнього приготування.
  • Працюючи відвідувачі та студенти, які використовують кав'ярні як тимчасовий офіс. Цю категорію цікавлять не лише напої, а й всілякі десерти та закуски, які допоможуть підвищити середній чек гостя, що доволі довго займає місце у вашому закладі.
  • Туристи, що шукають нові враження та можливість відпочити між переглядом визначних пам'яток. Для них важлива подача та оригінальність напою.
Порада! Вивчаючи цільову аудиторію, важливо розуміти не лише інтереси, стать, вік і соціальний статус, а й модні тенденції для певної категорії гостей. Це дозволить вибрати правильне співвідношення позицій та зовнішнє оформлення меню.

Етапи розробки меню для кав'ярні

Визначившись з цільовою аудиторією та її інтересами, можна переходити до безпосередньої розробки меню, що складається з наступних етапів:

  • Формування асортименту та визначення основних та додаткових позицій меню, враховуючи концепцію та аналіз аудиторії.
  • Розробка рецептур та технологічних карт для стандартизації процесу приготування напоїв. Вибір постачальників. 
  • Розрахунок ціноутворення, враховуючи собівартість, націнку та ціни конкурентів.
  • Дизайн та оформлення з урахуванням маркетингової стратегії, бренду та ергономіки сприйняття. 
  • Тестування та коригування меню відповідно до результатів дегустацій та опитувань фокус-груп.

Вибір концепції меню кав'ярні

Важливим моментом для формування асортименту є розробка концепції меню та її позицій. Вона має відображати унікальність вашого закладу, враховувати його стиль та атмосферу, а також тренди у кавовій індустрії.

Щодо позицій тут важливо створити баланс між наступними категоріями:
  • Класичні рецепти (американо, латте, капучіно, еспресо, доппіо).
  • Фірмові авторські рецепти, унікальні для вашого закладу (з додаванням сиропів, поєднання сортів кави та методів обсмажування, оригінальна подача тощо).
  • Сезонні позиції (холодне літнє меню, святкові рецепти).
Відповідно меню також варто візуально розділити на групи, аби відвідувачі змогли швидко орієнтуватися та робити замовлення, не створюючи черги.

Що включити до меню кав'ярні крім кави?

Розповсюдженою помилкою кав'ярень, що не дозволяє залучити більше клієнтів та збільшити середній чек, є обмеженість меню лише кавою. В кращому випадку деякі заклади додають одну або дві позиції чаю, що швидко заварюється, і десерти від місцевих приватних постачальників. Однак сьогодні гості кав'ярень шукають більше різноманітності. Тому в меню можна включити смузі, соки, трав'яні чаї, гарячий шоколад або какао для відвідувачів з дітьми, глінтвейн, каву без кофеїну, комбучу, воду та різні прохолодні напої.

Важливість дизайну та структури меню

Дизайн та структура меню відіграють значну роль у сприйнятті кав'ярні та її асортименту відвідувачами. Тому воно має бути:

  • Привабливим та стильним. Використовуйте якісні фото, приємні та зрозумілі шрифти.
  • Інформативним, логічним та зручним для читання. Вкажіть склад напою, його обсяг, формат подачі (гарячий/холодний), зрозумілу ціну.
  • Структурованим. Розділіть напої та десерти за категоріями.

Особливості та переваги електронного / цифрового меню

Тестування та складання меню для кав'ярні — трудомісткий процес, а якщо це щей фізичний формат, його заміна може виявитися досить затратною. Тому все більше сучасних закладів, у тому числі кав'ярень, переходять на зручне та вигідне електронне меню. Такий формат суттєво полегшує процеси та дозволяє залучати більше клієнтів. Серед його переваг також можна виділити такі моменти:

  • Інтерактивність при виведенні позицій на дисплей у закладі. Дозволяє демонструвати фотографії та відеоролики страв та напоїв, що робить їх більш привабливими для відвідувачів та виступає додатковою рекламою.
  • Гнучкість та простота налаштування. Таке меню інтегрується з системою автоматизації кав'ярні та відкриває можливість швидко виводити на екран потрібну інформацію, прибирати позиції, змінювати ціни та встановлювати акційні пропозиції. До того ж налаштування можна виконувати віддалено, без залучення баристи або співробітників залу.
  • Легка адаптація під концепцію закладу та тематичні акції. Дизайн меню дуже просто змінити відповідно до сезонів та подій.
  • Аналітика та оптимізація асортименту для підвищення продажів. Ви можете легко тестувати оформлення меню та позиції, оцінюючи обсяги продажу та привабливість для клієнтів різних концепцій.
  • Персоналізація меню та проста реалізація маркетингових кампаній. Цифровий варіант меню у додатку може легко адаптуватися під інтереси учасників системи лояльності, пропонуючи гостям новинки відповідно до вподобань.

Інтеграція меню з програмою автоматизації кав'ярні Syrve

Сканування електронної карти лояльності
Електронне меню — це частина системи автоматизації кав'ярні і в цьому питанні Syrve пропонує цілу низку переваг. З її допомогою ви зможете суттєво прискорити процеси обслуговування та роботи кав'ярні. Буде значно простіше вести контроль над запасами, прибирати та додавати позиції, уникаючи дефіциту та зайвих списань.

Ви отримуєте високу точність розрахунків, дотримання рецептури та збільшення прибутковості, адже електронне меню для співробітників дозволяє переглядати технологічні карти позицій, а підказки нагадують працівнику розповісти гостю про діючі програми лояльності та акції. Також програма автоматично розраховує вартість замовлення та формує чек, що виключає помилки або зловживання з боку співробітників, особливо при розрахунку комбо пропозицій чи продажів у щасливі години.

Електронне меню в системі автоматизації Syrve — це також простота аналітики та оптимізації меню, можливість легкого підключення клієнтів до програми лояльності з подальшим формуванням персоналізованих пропозицій та розсилкою нагадувань завітати до вас на горнятко ароматної кави.

Бажаєте підключити Syrve?

Ми у соцмережах
© 2024 СМАРТ КАФЕ
Контакти
Відділу продажу
+38 (063) 514-82-56
------------------
Техпідтримка
08:00 - 24:00
+38 (063) 514-82-53

м. Одеса, пров. Онілової, б.18, оф. 8.
м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, 11А, оф. 1114