Вчимося правильно робити акції в ресторані

Акції - ящик Пандори.
Притягують, дають бажане та не відпускають!

Хтось у захваті від екзотичних коктейлів та страв, інші божеволіють від якогось певного стилю інтер'єру в ресторані.

А мій друг Валерій схиблений на знижках. Він постійно мене кличе до тих закладів, де пропонують акції на кухню та напої: 50% на віскі, 20% на мангал тощо. Мені здається, що я брав участь у всіх акційних пропозиціях свого міста!

Ви знаєте, акції траплялися різні: іноді дивні, а часом дуже хороші. Наприклад, із класу дивних: 38% знижки на блюдо, в якому є зелений горошок. У мене відразу виникли питання: Чому саме 38%? Чому саме горошок? Як узагалі додумалися зробити таку акцію? Чим керувалися?

У результаті мене дуже зацікавила тема знижок і я вирішив написати розсилку. Бо як не крути, але акції в ресторані привертають увагу людей. І якщо грамотно їх організувати, можна добре на цьому заробити!
У цій розсилці я розповім про акції в ресторані, як вони готуються і подаються. Також наведу кілька прикладів акційних речень.

Я обіцяв Валерію, що згадаю його ім'я, бо він допомагав мені зі статтею. Валерій – ти тепер знаменитість!

Крок 1. Визначаємо цільову аудиторію для акцій

Для того, щоб залучати більше гостей до свого ресторану, слід відповісти на головні питання: хто ваші потенційні клієнти (їх вік, дохід, соціальний статус, переваги тощо)? Де вони мешкають? Працюють чи живуть у вашому районі? Чому вони обирають саме ваш ресторан?
Також важливо зрозуміти, з ким ви конкуруєте у цьому районі.
Це все потрібно для того, щоб розуміти на які страви робити знижку, які акції запускати, на яку суму і який відсоток.

Крок 2. Коли проводити акції?


При відкритті нового закладу. Якщо ви тільки розпочали свою діяльність, спробуйте запропонувати короткочасну знижку на низку позицій меню, які діятимуть протягом тижня після вашого урочистого відкриття. Наприклад, ви можете запропонувати акцію «1+1=3», яка поширюється на недорогі позиції – кавові напої, десерти чи замовлення, вартість яких не перевищує 100 гривень.

Увімкнувши меню нової страви. Коли ви додаєте в меню нову позицію або експериментуєте з чимось, тимчасова пропозиція приверне увагу гостей і викличе бажання спробувати новинку.

У разі зміни меню. Якщо ви кардинально змінюєте меню, таке нововведення може застати зненацька ваших гостей. Обмежена за часом дисконтна акція надихне їх познайомитись з новим меню та допоможе пережити біль втрати звичних страв.

При просуванні конкретних позицій. Наприклад, спробуйте продавати м'ятний латте зі знижкою 50% – лише у грудні. Або пропонуйте фірмовий напій «Весняні канікули» за спеціальною ціною протягом одного тижня у квітні.

Крок 3. Підготовка до запуску акцій

Приділіть достатньо часу для планування. Так, промо-акції довго не йдуть, але готувати їх все ж таки треба. Можливо, вам потрібно знайти постачальників для нових інгредієнтів, спланувати зміни меню, приготувати рекламний слоган і т.д.

Прислухайтеся до гостей. Використовуйте анкети (заповнять – отримають бонус) та відгуки в соц.мережах. Подумайте про те, як вплинути на вибір ваших гостей, зосередьте увагу, щоб придумати щось нове, що людям захочеться спробувати.

Використовуйте інтернет-ресурси, особливо соцмережі. Використовуйте СМС-маркетинг, щоб у смс-ці розповісти лояльному гостеві, яку пропозицію на нього чекає найближчим часом. Обов'язково розміщуйте анонси акцій в Instagram, Facebook, Telegram щонайменше тричі: за тиждень до початку акції, у день її початку та за кілька днів до її завершення.

Нехай усе буде просто. Чи не ускладнюйте. Назви мають бути простими, сконцентруйте увагу на інгредієнтах. Чим легше описувати, рекламувати та продавати страви, тим краще.

Крок 4. Виберіть свої акції!

Я зібрав вам варіанти акцій, які ви можете провести у своєму закладі. Зверніть увагу на 3 та 5 пункти. На мою думку, дуже цікаво.

1. Знижки та купони, програми лояльності. Програми лояльності роблять для гостей, які регулярно відвідують ваш ресторан чи кафе, стимулюючи збільшення їхнього середнього чека. Знижки можуть надаватися специфічним верствам суспільства або віковим групам, наприклад, дітям, яким подають дитячу їжу безкоштовно за умови, що батьки роблять замовлення з меню.
2. Вигідні пропозиції – комплексне меню за привабливою ціною, 2 страви за однією ціною. Даний вид акцій вигідно застосовувати для страв із низькою собівартістю. Наприклад, макарони, курка, безалкогольні напої, супи тощо. Також практикують пропозиції типу "безкоштовний безалкогольний напій або десерт при замовленні 2-х страв з меню" і т.д.

3. Нappy hours або щасливі години – короткий проміжок часу, коли в кафе чи ресторані пропонуються особливі ціни на різні страви та напої з меню. «Щасливий годинник» найбільш популярний у період низького завантаження ресторану, коли необхідно стимулювати відвідуваність та збільшувати продаж ресторану. Наприклад, після роботи з 17:00 до 19:00.

4. Розіграші та лотереї, вікторини та конкурси для гостей ресторану. Ресторани проводять розіграші та лотереї як самостійно, так і із залученням партнерів. Так, американська мережа ресторанів Cosi регулярно проводить розіграш безкоштовних обідів на двох. Крім того, Cosi скооперувалася з платформою лояльності PunchTab, винагороджуючи найактивніших фанів у Facebook та Twitter різними купонами знижок, якими можна поділитися з друзями.

5. Подарунки та сувеніри – актуальні у період відкриття ресторану, або на «День народження кафе». Наприклад, подарунки та сувеніри з фірмовою символікою вашого ресторану лунають усім гостям у день відкриття ресторану або першим 20, 30 гостям, які відвідали ваш заклад і т.д. Прикладом цих видів акцій є знамените меню для дітей Happy Meals від McDonald's.

6. Дегустації - роздача безкоштовних зразків певних видів страв або напоїв. Це роблять для привернення уваги громадськості до нового ресторану або для переманювання клієнтів у ресторанів-конкурентів. Крім демонстрації різних смаків їжі та напоїв, дегустація сприяє відвідуваності ресторану та продажу інших страв.
Як щодо статистики?

Використання тих чи інших видів акцій у кафе та ресторанах залежить від вікових груп та статі ваших клієнтів. Результати дослідження Національної ресторанної асоціації (National Restaurant Association), спонсорованого відомим порталом LivingSocial, показали цікаву статистику:
59% респондентів вікової групи 18-34 років віддають перевагу акціям в інтернеті.
53% - акції, представлені в соціальних мережах.
74% жінок та 59% чоловіків беруть участь в акціях, які прийшли електронною поштою.
68% – беруть участь в акціях, вказаних у традиційних брошурах та меню.
Висновок

Акції – це не збитковий захід, як вважають деякі ресторатори. Це чудовий спосіб збільшити свій прибуток.

В результаті грамотно організованих акцій ви отримаєте: новий сегмент гостей, підвищення частоти відвідування ресторану (можуть бути використані ігрові механіки, що стимулюють дух суперництва та змагання); збільшення середнього чека; зростання лояльності гостей; перерозподіл споживання у бік більш прибуткових страв.

Загалом не думайте, що акційні пропозиції вигідні лише відвідувачу. Насправді, в результаті успішної акції головний трофей отримуєте ви – лояльних та зацікавлених відвідувачів! А за допомогою програмного забезпечення ресторану ви зможете спростити процес впровадження програми лояльності.

Хочете автоматизувати процеси в ресторані?

Підключайте Syrve!
Ми у соцмережах
© 2024 СМАРТ КАФЕ
Контакти
Відділу продажу
+38 (063) 514-82-56
------------------
Техпідтримка
08:00 - 24:00
+38 (063) 514-82-53

м. Одеса, пров. Онілової, б.18, оф. 8.
м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, 11А, оф. 1114